O klube
V meste Pezinok bol tradične veľmi silno prítomný motošport , ktorý ovplyvňoval celé generácie miestnych motoristov. Už v roku 1958 v meste vznikol motocrossový klub. Bola tu vybudovaná trať na ktorej sa až do 80. rokov minulého storočia uskutočňovali podujatia s celorepublikovou pôsobnosťou nielen v motocrosse ale aj v autocrosse. Od polovice 50. rokov sa na mestskom okruhu pravidelne konali medzinárodné preteky cestných motocyklov, na Stupoch súťažili trialové motocykle a na motokárovej trati sa konali medzinárodné preteky motokár. Deti a mládež reprezentovali mesto v cyklotriale na celoslovenskej úrovni. Hlavným ťahákom motoristickej verejnosti však bola a je prírodná trať na ceste na Pezinskú Babu, kde sa uskutočňovali pravidelne preteky do vrchu automobilov, vrátane Majstrovstiev Európy automobilov do vrchu.
V tejto, motorizmu veľmi prajnej dobe, v dobe bujnejúceho záujmu o automobily, motocykle a techniku všeobecne sa prirodzene sformovala skupina kamarátov, ktorá sa zaujímala o historické vozidlá. Na jar v roku 1978 podľa vzoru veteránistov z Pardubíc, Brna a z Bratislavy páni Emil Galánek starší a Milan Grégr založili Veteran Car Club Pezinok. Sídlom klubu boli ich dve garáže na Malokarpatskej ulici, ktoré sa stali miestom stretávania všetkých motoristov s rovnakou „krvnou skupinou“ v meste. Pravidelným návštevníkom bol aj nestor veteránskeho hnutia v Československu, Pezinčan MUDr. Vlastimil Mareš. Klubová činnosť okrem práce v dielni spočívala v spoločných jazdách po okolí a nekonečných debatách v družnej atmosfére. Zúčastňovali sa aj jázd s kolegami z blízkej Bratislavy a cestovali na preteky aj do Čiech. Predsedom „náčelníkom“ klubu bol Milan Grégr.
V roku 1983 voľné združenie kamarátov vstupuje do Zväzarmu a zakladá I. Základnú organizáciu Zväzarmu Bratislava –vidiek Veteran Car Club Pezinok.
Klub tým získal právnu legitimitu, garáže, dielňu, klubovňu a autobus Škoda RTO. Zároveň Zväzarm uhrádzal náklady na benzín , cestovanie, ubytovanie na akciách po celej ČSSR a celkovú činnosť. Prvá schôdza sa konala 10.11.1983 a zachoval sa aj zoznam zakladajúcich 17 členov: Milan Grégr, Emil Galánek, st., Rudo Vanek, Pavol Vavrinský, Alexander Setnický, Luboš Vrba, Maroš Tančár, Jozef Hajas, Peter Gábriš, Dušan Ďurman, Martin Hlaváčik, Juraj Sztojka, Štefan Klamo, Pavol Tyko, Peter Tyko, Rafael Baláž, František Vojtek. Radu klubu tvorili: Milan Grégr predseda, Emil Galánek st., tajomník a Fero Vojtek hospodár.
Táto partička rozšírená asi o desať členov (Emil Galánek ml., Ján Zmajkovič , Ondrej Žido, Norbert Blunár, Miroslav Axamit, Ján Marek, Ján Dalák, A. Kováč a iný) zorganizovala do roku 1989 štyri ročníky „Malokarpatskej veteran rallye“ . Podujatia sa zúčastňovali jazdci z celej republiky , ktorých v roku 1987 pred pezinským zámkom slávnostne odštartovala pani Eliška Junková. Členovia VCC Pezinok navštevovali so svojím autobusom významné podujatia v celej ČSSR aj v zahraničí. Z autobusu vymontovali zadné sedadlá a na ich mieste prevážali motocykle. Členovia a kamaráti, ktorí chodili na akcie ako „mechanici“ a na akciách nemali zabezpečený nocľah neraz v autobuse aj spávali.
Po roku 1989 sa klubová činnosť zintenzívnila. Klub sa stal členom Asociácie historických vozidiel Slovenskej republiky a členom Národného auto-moto klubu Slovenskej republiky. Klubová základňa sa rozšírila na 52 členov a klub organizoval štyri veľké akcie za rok. Išlo o jarnú a jesennú burzu, medzinárodnú jazdu pravidelnosti do vrchu Pezinská Baba pod názvom „Veľká cena veteránov“ a tradičnú jazdu „Posledné tankovanie“ . V roku 2016 VCC Pezinok sa stal po zlúčení AHV SR a ZZHV SR členom Združenia zberateľov historických vozidiel Slovenskej republiky.
V čase písania týchto riadkov, v januári 2022 členovia VCC Pezinok intenzívne pripravujú 15. ročník Veľkej ceny veteránov, jazdu pravidelnosti do vrchu Pezinská Baba.